info@performancequest.nl

 
 

Verloren kansen onderzoek

 

 

Wij helpen organisaties met het verbeteren van hun resultaten. Dit doen wij op basis van feiten en vanuit de positie van de klanten van onze opdracht-gevers. Wij maken hierbij gebruik van een mix van instrumenten zoals opleiding, advies en onderzoek.

Wij opereren hoofdzakelijk op die gebieden waarbij de klant in aanraking komt met uw organisatie.


In de praktijk betekent dit voor u  een hogere klant- en medewerker tevredenheid en betere resultaten in een korte periode met een beperkte inzet van onze kant.



variabele beloning en quotasetting voor verkoop

 

 

 

  Veel ondernemingen zijn geneigd om alleen naar hun klanten te kijken. Welliswaar is dit een belangrijke bron voor verbeteringen. Echter de mensen die niet bij u gekocht hebben kunnen u veel leren.

In een B2B omgeving zijn er vaak meerdere bezoeken afgelegd en worden er offertes gemaakt. De prijs van een verloren kans is hoog en kan zwaar op het resultaat drukken. Verloren kansen onderzoek is met name gericht op het verhogen van de succesratio "van kans naar order". Meer inzicht kan vertaald worden naar lagere verkoopkosten.


Binnen een B2C (retail) omgeving biedt het onderzoek inzicht in het gedrag van medewerkers, het assortiment en de belangrijkste redenen waarom om iemand niet overgegaan is tot aanschaf.