info@performancequest.nl  
 

Performance Quest Sales Scan

 

 

Wij helpen organisaties met het verbeteren van hun sales performance. Dit doen wij op basis van feiten en vanuit de positie van de klanten van onze opdrachtgevers. Wij maken hierbij gebruik van een mix van instrumenten zoals opleiding, advies en onderzoek.

Wij opereren hoofdzakelijk op die gebieden waarbij de klant in aanraking komt met uw organisatie.


In de praktijk betekent dit voor u  betere resultaten in een korte periode met een beperkte inzet van onze kant.

 

 

De scan biedt op een structurele manier inzicht in uw situatie en hoe uw mensen hier tegen aankijken. Op basis hiervan is het mogelijk om te bepalen waar de prioriteiten moeten liggen. Deze methodische aanpak stelt ons in staat om snel een analyse uit te voeren en de uitkomsten te vergelijken met de uitkomsten van andere organisaties. De scan wordt via het internet uitgevoerd. Dit bespaart tijd en kosten.

De hoofdonderdelen
De uitkomsten van de scan kunnen gesplitst worden in 3 hoofdonderdelen: klanten, mensen, organisatie.

Vanuit verschillende perspectieven benaderen wij de hoofdonderdelen:

■    Strategie (bedrijf, verkoop -en marketing, concurrentie)
■   
Verkoopprocessen
■   
Doelstellingen en voorspellend vermogen
■   
Leiderschap
■   
Cultuur
■   
Competenties
■   
Beloning
■   
Kennisuitwisseling
■   
Technologie
■   
Feedback (meten en terugkoppeling)

Vraag nu de uitgebreide schriftelijke informatie aan: klik hier voor het aanvraag formulier.

Wat biedt het u
De uitkomsten bieden naast inzicht in de feiten een gedegen agenda voor u en uw management. U bent in staat om te acteren op feiten. .

Wie vullen de scan in
Voor het maximale resultaat is het noodzakelijk dat uw commerciële mensen de scan en het management van deze mensen de scan invullen.

Externe Benchmarking
Op relevante onderdelen binnen de scan kunnen wij uw organisatie vergelijken (benchmarken) met meer dan 70 andere organisaties. U kunt hierbij denken dat wij uw organisatie vergelijken met organisaties die bijvoorbeeld in dezelfde concurrentie positie zitten, die complexe klanten hebben of die een bepaalde focus hebben op nieuwe of op bestaande klanten. Benchmarks kunnen belangrijke informatie opleveren voor oplossingsrichtingen en best practices.

Interne benchmarking
Afhankelijk van uw omvang kunnen wij benchmarks maken tussen bijvoorbeeld uw topperformers, verschillende vestigingen, regio’s, productgroepen of bijvoorbeeld op de focus van nieuwe klanten etcetera.

Indicatoren
De antwoorden op de vragen, worden vertaald naar zogenaamde indicatoren. Deze indicatoren en hun onderliggende relatie in uw situatie analyseren wij. Op basis van deze analyse stellen wij onze eerste aanbevelingen op. Vervolgens geven wij u in een persoonlijk gesprek feedback onze bevindingen en gaan we dieper in op de effecten van bepaalde scores.






 

Sales performance scan